De aanwezigheid van Fountain op de auto’s van Dirk Vermeersch

Het was voor de 24 Uren van Daytona dat Dirk Vermeersch steun verkreeg van Fountain.

Het verhaal van de jarenlange samenwerking tussen Dirk Vermeersch en Fountain, dat in de States in ’72 werd opgericht als verre voorloper van de nu overbekende Nespresso, begon toen ik bij Keesing Auto Magazine verantwoordelijk was voor de rubriek ‘Provinciale Autosport’ en er in de rijke slalomkampioenschappen kennismaakte met Manu Dhave. Hij was met zijn… Lees verder De aanwezigheid van Fountain op de auto’s van Dirk Vermeersch

Mugello, 1984

Mugello 1984. De laatste race van Helmut Kelleners en dat wilden de collega-rijders op passende wijze vieren!

Bij het zien van de prachtige foto – met dank aan Tomas Eggenberger, zoon van – van het rijkelijk ‘ondertekende’ dak van de 635 CSi, kan ik niet anders dan met weemoed maar ook met zeer veel voldoening terugdenken aan de periode, toen ik van 1982 tot 1988 als journalist het EK Toerisme op de… Lees verder Mugello, 1984

Karl ‘Charly’ Lamm (1955-2019)

1972. De Schnitzer BMW 2.800 CS van Fitzpatrick-Peltier-Ethuin: de eerste keer dat Charly Lamm kennismaakte met dé 24 Uren. Foto ©Paul Kooyman

Karl ‘Charly’ Lamm was één van de meest markante figuren in de geschiedenis van de 24 Uren van Spa. Als teammanager van het vooraanstaande Team Schnitzer bezorgde Lamm de Beierse Motoren Werke liefst vijf zeges in de Ardennen en was hij al die jaren alomtegenwoordig in de Belgische etmaalrace. Flashback, 500 Km di Monza, 1983.… Lees verder Karl ‘Charly’ Lamm (1955-2019)

Hughes de Fierlant

Ik leerde Hughes de Fierlant kennen via mijn goede contacten met BMW Belgium en het Juma-team. Het zat hem hoog dat de perslui dus ook ikzelf, voortdurend kritiek hadden op de keuze van het Belgisch filiaal om vaak een beroep te doen Franse en of Duitse coureurs en dat was de reden dat hij de… Lees verder Hughes de Fierlant