Sur de nombreuses pages de Wikipedia, il est écrit que la première édition des 24 Heures de Zolder a été disputée en 1976, voire même en 1983, mais c’est bien en 1977 qu’une cinquantaine de voitures se présentait au départ, et que 35 concurrents atteignaient l’arrivée, avec au sommet du classement l’Autobianchi A112 Abarth de… Lees verder La naissance des 24 Heures de Zolder…
Alle berichten
Baudouin ‘Corzy’ Corbiau (1941-1994)
Op verschillende Wikipedia-pagina’s blijft men schrijven dat de eerste editie van de 24 Uren van Zolder werd betwist in 1976 of zelfs 1983, maar het is wel degelijk in 1977 dat er 50 auto’s aan de start verschenen en 35 deelnemers de eindmeet bereikten, met helemaal vooraan de Autobianchi A112 Abarth van Baudouin Corbiau-Rudy Frahm-Dirk… Lees verder Baudouin ‘Corzy’ Corbiau (1941-1994)
Op vrijdag een interview doen met de winnaar van de 24 Uren…
Na het schrappen van het EK Toerwagens en het verdwijnen van de 24 Uren op een internationale kalender tekenden bijna alle vertrouwde EK-teams aanwezig in de eerste editie die enkel zou meetellen voor het BK Circuit. Dat had organisator RACE te danken aan gulle sponsors als Fina, Castrol, Toshiba en vooral Bastos, dat zowel de… Lees verder Op vrijdag een interview doen met de winnaar van de 24 Uren…
Freddy Semoulin
Thulin, dat zijn voor mij herinneringen aan de Slalom van Thulin, traditioneel verreden op 1 mei en jarenlang zowat de “Grote Prijs” in de autoslaloms. Het was dan ook zo’n beetje de Slalom van… Semoulin! Vanuit dat Henegouwse dorpje beheerste de familie Semoulin immers in de jaren zeventig en tachtig de Belgische autosport. De patriach… Lees verder Freddy Semoulin